Apu-Nappi
Apu-Nappi on lapsiperheiden palveluohjauksen matalan kynnyksen digitaalinen yhteydenottokanava. Voit ottaa yhteyttä lapsiperheiden palveluohjaukseen esimerkiksi silloin, kun sinulla on huoli jostakin perheeseesi liittyvästä asiasta, muttet tiedä mihin ottaa yhteyttä, toivot tukea kasvatukseen tai parisuhteeseen liittyen, olet huolissasi alaikäisen käytöksestä tai mielialasta tai jos olet huolissasi jaksamisestasi vanhempana.
Lapsiperheiden palveluohjauksesta otetaan sinuun yhteyttä puhelimitse 1-3 arkipäivän kuluessa. Halutessasi voit täyttää vain nimesi ja puhelinnumerosi yhteydenottoa varten. Palvelu on tarkoitettu kaikille Soiten alueen lapsiperheille, joissa on ainakin yksi alaikäinen.
Kiireellisissä kriisi- ja hätätilanteissa on otettava yhteyttä joko yleiseen hätänumeroon 112 tai sosiaalipäivystykseen. Lastensuojeluilmoitus tai sosiaalihuoltolain mukainen yhteydenotto tehdään sosiaalipäivystykseen tai digitaalisesti Ilmoita huolesi –toiminnon kautta.
Huom!
Ethän kirjoita lomakkeelle henkilötunnustasi tai muita salassa pidettäviä asioita.
Apu-Nappi
Lomakkeella jättämiäsi tietoja käsittelevät Soiten lapsiperheiden palveluohjauksen työntekijät. Tallentamasi tiedot poistetaan lomakkeelta, kun sinuun on otettu yhteyttä. Sosiaalihuollon tai terveydenhuollon asiakkuuteen liittyvät tarpeelliset tiedot kirjataan sosiaalihuollon tai terveydenhuollon asiakasrekisteriin. Asiakasrekisterien tietosuojaselosteet löytyvät Rekisterit-sivulta.